Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Berekerdő Óvoda - Víz világnapja - Rajzverseny.
Köszönjük a szülők, gyermekek együttműködését és a kreatív munkákat.
Berekerdő Óvoda nevelőtestülete.

Galéria

Víz világnapi projekt
 
Zöld Óvoda lévén a víz világnapja (március 22.) zöld jeles napként kiemelkedő jelentőségű intézményünk életében.
Célunk, hogy ráirányítsuk a figyelmet a tiszta víz fontosságára, édesvízkészleteink veszélyeztetettségére, egészségre gyakorolt pozitív hatásaira. Ezen a héten az óvodapedagógusok vízzel kapcsolatos játékokat, akadálypályákat, feladatokat készítettek a gyerekeknek.

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató

Galéria

Berekerdő Óvoda Farsangi mulatsága
 
2025. február 27-én rendeztük meg intézményünk farsangi mulatságát, melyre a jelmezbe öltözött szülőket is szeretettel vártuk. Nagy büszkeségünkre a gyermekek és a szülők ötletesnél - ötletesebb maskarába öltözve búcsúztatták a telet. A délelőtt folyamán kicsik-nagyok együtt játszottak, nagyokat nevettek, táncházban mulattak, majd kiszebábot égetve dalokkal, csúfolókkal, csörgőkkel elűztük a téli időjárást és csalogattuk a tavaszt. Köszönjük a Szülői Munkaközösségnek az együttműködést, a finom falatokat, valamint minden résztvevőnek köszönjük, hogy velünk ünnepelt!

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató
2024.06.08.-án Szombaton a Kukkantó manó környezetvédelmi tehetségműhelybe járó gyermekek egy része látogatást tett a csodaszép gyöngyöspatai Bokréta Óvoda és Bölcsőde családi napján. Óvodásaink Kukkantó manóról szóló verssel kedveskedtek a gyöngyöspatai közönségnek. A nap további részében pedig számos színvonalas és szórakoztató előadáson, programon vehettünk részt. Megnéztük az óvodások néptánc bemutatóját, fociztunk a pályán. Megismerkedtünk néhány rovarral, melyben a Harkályház egyik kollégája volt a segítségünkre. A Mátra Múzeum munkatársa vezetett múzeumpedagógiai foglalkozást tartott Búvárkaland címmel. Egy amatőr csillagász elkalauzolt minket a világűrbe. Egy méhész pedig bemutatta egy méhraj életét. A napot a Bab-Társulat óriásbábos előadása zárta, melyet nagyon élveztek a gyermekek és felnőttek egyaránt. Köszönjük szépen a Bokréta Óvoda gyermekeinek és óvodapedagógusainak a meghívást és az élményekben gazdag napot!
 
ea8ae37f a49b 4007 8a63 752f2d694ed2
5c8e8b89 b2bd 4cac af6a db61b43f7b6d

Galéria

A Berekerdő Óvoda 2023. június 3.-tól jogosult 1 évig az "Állatbarát Óvoda" címet viselni.
A Berekerdő Óvoda az Örökbe fogadok egy ovit mozgalom közvetítésével részesült tisztálkodószer- és könyv adományban. Az egyesület munkáját szja 1% felajánlásával segítheti bárki, aki úgy dönt ezzel támogatná a hátrányos helyzetű gyermekek ügyét.
Örökbe Fogadok Egyesület - 19234814-1-41

Hogyan lehet felkészülni szülőként a digitalizációval kapcsolatos nevelési kihívásokra?

A gyermekek – életkori sajátosságaik miatt – a felnőttekétől eltérő befogadási, élményfeldolgozási képességgel rendelkeznek. Az internet tervezői a felnőtt felhasználókat tartották szem előtt és nem voltak tekintettel a gyermekekre. Utópisztikus elképzelés lenne, hogy minden felhasználó egyenlő. A pozitívumokkal mindannyian tisztában vagyunk: kényelem, kapcsolatteremtés, kreativitás, oktatás, információáramlás és a kereskedelem területe.

A kockázatokról azonban kevés szó esik: szorongás, depresszió, önértékelés csökkenése, testképzavar, önkárosítás, alvásminőség romlása, addiktív magatartásformák.

 

Javaslatok szülők számára

  • Tegyük lehetővé, hogy a gyermekünk minél többet mozogjon, lehetőség szerint sokat játsszon a szabadban.
  • Legyen minél többet kortársai között, amely szükséges az agy megfelelő fejlődéséhez és a megfelelő szocializációhoz.
  • A szülők saját okostelefonjukat ne adják át a kisgyermekeknek.

Semmiképp se hagyják a gyermekeiket egyedül, felügyelet nélkül mobilozni vagy tabletezni, ehelyett használják közösen az eszközöket, kövesse azt odafigyelés, beszélgetés és közös játék. Beszélgessenek minél többet és együtt dolgozzák fel a digitális tartalmakat.

  • A gyermekek szellemi és érzelmi fejlettségüknek megfelelő játékokkal játszanak a digitális térben is.
  • Szükséges a képernyőidőt keretek közé szorítani. A WHO ajánlása szerint a gyermek:
  • 2 éves koráig mellőzzük a képernyő előtti időtöltést, az online kommunikáció kizárólag a szülőkkel, családtagokkal történő video-telefonálásra, kapcsolattartásra használandó,
  • 2-5 éves kor között naponta maximum 1 óra,
  • 6 év fölött maximum 2 óra képernyő előtt eltöltött idő engedélyezett (beleértve természetesen a televízió, a YouTube csatorna és a fejlesztő játékalkalmazások használatát is).
  • A szülők törekedjenek arra, hogy kisgyermekek számára javasolt, magas minőségű tartalmakat válasszanak.
  • Figyeljenek rá, hogy az online jelenlét/aktivitás, illetve a mesenézés egy alkalommal ne haladja meg a 30-40 percet, és mindig kövesse azt testmozgás vagy mozgásos játék.
  • Érdemes előre megbeszélni, hogy mennyi ideig fog tartani az online aktivitás (pl.: hány részt nézhet meg a gyermek a meséből), így könnyebb lesz azt befejezni.
  • Ajánlatos mesenézés helyett a karakterekkel történő interakciót támogató fejlesztő játékokat használni.
  • Az online - offline egyensúly kialakítása már ebben az életkorban megkezdődik a szabályok kialakításával. Célszerű digitális házirendet készíteni és azt mindenkinek betartani (eszközhasználat és online tér használata: hol, mikor, mennyit). Minden családtagra legyen érvényes, szülők részéről különösen fontos a példamutatás.
  • Az étkezés legyen képernyőmentes időszak.
  • A szülő tájékozódjon a kisgyermekek számára javasolt, magas minőségű tartalmakról, ne véletlenszerűen válasszon, és minden esetben tervezze meg ne csak a képernyőidő mennyiséget, hanem a tartalomfogyasztást is.
  • A kisgyermeknek nem valók a felnőtt platformok és tartalmak. Semmiképp se vonjuk be őket TikTokozásba, Instagramozásba, ne mutassunk nekik érdekes Shorts-okat.
  • A szülők, ha a gyermekekről fényképet készítenek, azt semmiképpen se osszák meg nyilvánosan.
  • Kisgyermekkorban a legfontosabb a mesélés, ezért ajánlott a napi szintű meseolvasás, hiszen bizonyítottan számtalan pozitív hatással bír.
Vissza