Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Berekerdő Óvoda - Víz világnapja - Rajzverseny.
Köszönjük a szülők, gyermekek együttműködését és a kreatív munkákat.
Berekerdő Óvoda nevelőtestülete.

Galéria

Víz világnapi projekt
 
Zöld Óvoda lévén a víz világnapja (március 22.) zöld jeles napként kiemelkedő jelentőségű intézményünk életében.
Célunk, hogy ráirányítsuk a figyelmet a tiszta víz fontosságára, édesvízkészleteink veszélyeztetettségére, egészségre gyakorolt pozitív hatásaira. Ezen a héten az óvodapedagógusok vízzel kapcsolatos játékokat, akadálypályákat, feladatokat készítettek a gyerekeknek.

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató

Galéria

Berekerdő Óvoda Farsangi mulatsága
 
2025. február 27-én rendeztük meg intézményünk farsangi mulatságát, melyre a jelmezbe öltözött szülőket is szeretettel vártuk. Nagy büszkeségünkre a gyermekek és a szülők ötletesnél - ötletesebb maskarába öltözve búcsúztatták a telet. A délelőtt folyamán kicsik-nagyok együtt játszottak, nagyokat nevettek, táncházban mulattak, majd kiszebábot égetve dalokkal, csúfolókkal, csörgőkkel elűztük a téli időjárást és csalogattuk a tavaszt. Köszönjük a Szülői Munkaközösségnek az együttműködést, a finom falatokat, valamint minden résztvevőnek köszönjük, hogy velünk ünnepelt!

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató
2024.06.08.-án Szombaton a Kukkantó manó környezetvédelmi tehetségműhelybe járó gyermekek egy része látogatást tett a csodaszép gyöngyöspatai Bokréta Óvoda és Bölcsőde családi napján. Óvodásaink Kukkantó manóról szóló verssel kedveskedtek a gyöngyöspatai közönségnek. A nap további részében pedig számos színvonalas és szórakoztató előadáson, programon vehettünk részt. Megnéztük az óvodások néptánc bemutatóját, fociztunk a pályán. Megismerkedtünk néhány rovarral, melyben a Harkályház egyik kollégája volt a segítségünkre. A Mátra Múzeum munkatársa vezetett múzeumpedagógiai foglalkozást tartott Búvárkaland címmel. Egy amatőr csillagász elkalauzolt minket a világűrbe. Egy méhész pedig bemutatta egy méhraj életét. A napot a Bab-Társulat óriásbábos előadása zárta, melyet nagyon élveztek a gyermekek és felnőttek egyaránt. Köszönjük szépen a Bokréta Óvoda gyermekeinek és óvodapedagógusainak a meghívást és az élményekben gazdag napot!
 
ea8ae37f a49b 4007 8a63 752f2d694ed2
5c8e8b89 b2bd 4cac af6a db61b43f7b6d

Galéria

A Berekerdő Óvoda 2023. június 3.-tól jogosult 1 évig az "Állatbarát Óvoda" címet viselni.
A Berekerdő Óvoda az Örökbe fogadok egy ovit mozgalom közvetítésével részesült tisztálkodószer- és könyv adományban. Az egyesület munkáját szja 1% felajánlásával segítheti bárki, aki úgy dönt ezzel támogatná a hátrányos helyzetű gyermekek ügyét.
Örökbe Fogadok Egyesület - 19234814-1-41

DigiMini1 kutatás – Óvoda és digitalizáció

A médiakörnyezet fejlődését folyamatosan végig kísérte a gyermekek és fiatalok egészséges fejlődéséért való aggodalom. A XIX. század végén az újságok és a távíró, a múlt század harmincas éveiben a film, majd a hatvanas években a televízió káros hatásától féltették a felnövekvő generáció egészséges szellemi és erkölcsi fejlődését.

Az új médiakörnyezettel, a digitalizációval együtt járó kockázatok és lehetőségek felismerése napjainkban különösen fontos. A médiahasználathoz kapcsolódó gyermekvédelem kiindulópontja felmérni a való kockázatokat és meglátni a médiakörnyezet fejlődésében rejlő lehetőségeket. Az elmúlt időszakra jellemző, hogy már nem csak az iskolás korosztály érintett, hanem a kisebbek is, hiszen a gyermekeket születésüktől kezdve körbeveszi az online környezet, fogyasztanak médiatartalmakat, sőt, egyre több óvodásnak van már akár saját laptopja, mobiltelefonja. Igaz, hogy a gyermekek többségére ezek még nem jelentenek közvetlen kockázatot, de az óvodások számára a családon belüli, az óvodai, játszótéri és más élethelyzetekben látott okoseszköz és internethasználati minták alapozzák meg azokat az igényeket, elvárásokat és attitűdöket, amelyek meghatározzák a gyermekek későbbi digitális jövőjét.

A Digitális Gyermekvédelmi Stratégia keretében végzett felmérés célja az volt, hogy megvizsgálja, mi jellemző ezen a téren az óvodás korosztályra. Az OkosÓvoda programba bekapcsolódó intézmények óvodapedagógusai által vezetett és beküldött megfigyelési naplók feldolgozására, az abban rögzített helyzetek, tapasztalatok, észrevételek elemzésére került sor 2020-ban. Ennek alapján megállapítható, hogy az óvodások gyakran utánozzák a mobilhasználatot, és minden arra alkalmas formájú tárgyat okostelefonként használnak: „telefonálnak”, fényképeket és szelfiket „készítenek”, koppintanak, elhúzzák az ujjukat például a fakockán – pontosan lemásolva az igazi használatot. Játékuk során megfigyelhető a könyvekből és Lego-elemekből készített tablet, amin „dolgoznak” – utánozva a felnőttek tevékenységét. A megfigyelések alapján úgy tűnik, hogy szinte mindegyik gyermek naponta használja az okoseszközöket (telefon, tablet) mesenézésre vagy játékra és előfordul az is, hogy a közösségi oldalakat is látogatják.

A gyermekek eszközhasználata megjelenik a játéktevékenységükben, főleg játékidőben (pl.: legóból okostelefont alkotnak és „játszásiból” azon telefonálgatnak, illetve a csoportszobákban fellelhető számítógép nélküli billentyűzettel is előszeretettel játszanak. Nagyon ötletes és találékony megoldásaik vannak arra vonatkozóan, miket lehetne helyettesítő eszközként használni: pl: LEGO, játék laptop, kocka, laptop papírból, játéktelefon, laptop társasjáték táblájából.

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza