Honlap testreszabása




készítette a honlap.hu
Berekerdő Óvoda - Víz világnapja - Rajzverseny.
Köszönjük a szülők, gyermekek együttműködését és a kreatív munkákat.
Berekerdő Óvoda nevelőtestülete.

Galéria

Víz világnapi projekt
 
Zöld Óvoda lévén a víz világnapja (március 22.) zöld jeles napként kiemelkedő jelentőségű intézményünk életében.
Célunk, hogy ráirányítsuk a figyelmet a tiszta víz fontosságára, édesvízkészleteink veszélyeztetettségére, egészségre gyakorolt pozitív hatásaira. Ezen a héten az óvodapedagógusok vízzel kapcsolatos játékokat, akadálypályákat, feladatokat készítettek a gyerekeknek.

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató

Galéria

Berekerdő Óvoda Farsangi mulatsága
 
2025. február 27-én rendeztük meg intézményünk farsangi mulatságát, melyre a jelmezbe öltözött szülőket is szeretettel vártuk. Nagy büszkeségünkre a gyermekek és a szülők ötletesnél - ötletesebb maskarába öltözve búcsúztatták a telet. A délelőtt folyamán kicsik-nagyok együtt játszottak, nagyokat nevettek, táncházban mulattak, majd kiszebábot égetve dalokkal, csúfolókkal, csörgőkkel elűztük a téli időjárást és csalogattuk a tavaszt. Köszönjük a Szülői Munkaközösségnek az együttműködést, a finom falatokat, valamint minden résztvevőnek köszönjük, hogy velünk ünnepelt!

Barna Erika
Berekerdő Óvoda
igazgató
2024.06.08.-án Szombaton a Kukkantó manó környezetvédelmi tehetségműhelybe járó gyermekek egy része látogatást tett a csodaszép gyöngyöspatai Bokréta Óvoda és Bölcsőde családi napján. Óvodásaink Kukkantó manóról szóló verssel kedveskedtek a gyöngyöspatai közönségnek. A nap további részében pedig számos színvonalas és szórakoztató előadáson, programon vehettünk részt. Megnéztük az óvodások néptánc bemutatóját, fociztunk a pályán. Megismerkedtünk néhány rovarral, melyben a Harkályház egyik kollégája volt a segítségünkre. A Mátra Múzeum munkatársa vezetett múzeumpedagógiai foglalkozást tartott Búvárkaland címmel. Egy amatőr csillagász elkalauzolt minket a világűrbe. Egy méhész pedig bemutatta egy méhraj életét. A napot a Bab-Társulat óriásbábos előadása zárta, melyet nagyon élveztek a gyermekek és felnőttek egyaránt. Köszönjük szépen a Bokréta Óvoda gyermekeinek és óvodapedagógusainak a meghívást és az élményekben gazdag napot!
 
ea8ae37f a49b 4007 8a63 752f2d694ed2
5c8e8b89 b2bd 4cac af6a db61b43f7b6d

Galéria

A Berekerdő Óvoda 2023. június 3.-tól jogosult 1 évig az "Állatbarát Óvoda" címet viselni.
A Berekerdő Óvoda az Örökbe fogadok egy ovit mozgalom közvetítésével részesült tisztálkodószer- és könyv adományban. Az egyesület munkáját szja 1% felajánlásával segítheti bárki, aki úgy dönt ezzel támogatná a hátrányos helyzetű gyermekek ügyét.
Örökbe Fogadok Egyesület - 19234814-1-41

DigiMini1 kutatás- Mit gondolnak az óvodások a „kütyüzésről”?

A DigiMini1 kutatás alapján elmondható, hogy az intézményekben (a mintában szereplő óvodák mintegy 40%-ban) elsősorban (vagy kizárólag) szemléltetésre, az előírt témák illusztrálására használják az okoseszközöket, az internetet, ennek lehetséges oka elsősorban az eszközhiány, a megfelelő pedagógus-továbbképzések hiánya.Interaktivitás, a gyermekek bevonása digitális tevékenységekbe nagyjából minden ötödik óvodában fordul elő, minden tizedik óvodában pedig fejlesztő alkalmazásokat is használnak. Az online világ lehetőségeivel tisztában levő és egyben valóban innovatív óvodapedagógusi tevékenység azonban ritka.

A kutatás részeként drámapedagógiai módszerek alkalmazásával fókuszcsoportos kutatásra került sor, ezzel a módszerrel az óvodáskorú gyermekektől is értékes információkat lehet gyűjteni, akiket kérdőíves kutatással vagy interjúzással még nem lehet szóra bírni.

A kutatók a gyermekeket egy fiktív környezetbe helyezték, ahol egy mesebeli ország királya nehéz döntés előtt áll, mert az országában eddig még nem jelentek meg a „kütyük”, és döntenie kell arról, beengedje-e őket vagy sem, és ha igen, milyen szabályok mellett. A vizsgálatot végző kutató helyezkedett a mese egyes szereplőinek helyzetébe, majd a gyermekek tanácsadóként mondhatták el nekik a véleményüket. Ezt követően megvizsgálták, hogyan változtatja meg az országot a kütyük megjelenése, ki hogyan viselkedik az utcán. Majd a király óvodáskorú fia saját eszközt szeretett volna, és a gyermekek újra tanácsadóként segíthettek a királynak, hogy mit akar a fia, miért akarja, és ő szülőként mit csináljon ebben a helyzetben. Ezt követően a kiskirályfi kölcsönkapta az apja telefonját és azzal ment be az óvodába. Ezúttal a facilitátor a kiskirályfi szerepébe lépett, és a gyermekek az óvodapedagógusok szerepébe kerühettek, akiknek valamit kezdeniük kell a „mobilozó” gyermekkel.

Végül a játékot egy reflektív beszélgetéssel zárták, hogy nekik, mit szabad otthon és az óvodában és mit nem, illetve milyen javaslataik lennének a felnőttek számára.

A fókuszcsoport során a gyermekek így nem csak saját szemszögükből, hanem a szülők és az óvodapedagógusok szemszögéből is megfogalmazhatták az okoseszközökkel és az internettel kapcsolatos gondolataikat.

 

Az óvodapedagógusok tapasztalatai szerint az okoseszköz-használat szülői mintái gyakran valamiféle feszültséget jeleznek, a szülőkre pedig szinte egyöntetűen a kommunikáció- és kontrollhiányos magatartás a jellemző. A tiltás elvétve fordul csak elő, és az aktív résztvevő szülői magatartás sem jellemző. 

A kutatás összefoglalója itt elérhető: https://digitalisgyermekvedelem.hu/digimini1/

Vissza